EMMA:n SPONSORIT:

Jälkilöylyt

Re: Jälkilöylyt

ViestiKirjoittaja Pasi Kalliojärvi » 30.07.2010 16:30

Sami Kylmäluoma kirjoitti:...ja kuunneltuani Brax autoa niin voin sanoa että pidän todella paljon sen äänenlaadusta.

Jotta on vertailukohtaa äänenlaadusta sen toisen merkin laitteilla niin kannattaa käydä kuuntelemassa kilpailusäädöillä Opel Astra farkkua, Ibizaa ja Miniä.
Sami Kylmäluoma kirjoitti:eikä minun mielestä Brax:illa ole huonoa mallistoa, toisin kuten käyttämälläni merkillä löytyy myös sitä "huonompaa" mallia (esim Ca sarja) ja taas sitten parempaa eli A ja TA sarjat.

Se johtuu ihan siitä että käyttämäsi merkki haluaa myös myydä tuotteita suuria määriä eikä vain kappaleita silloin. Sen vuoksi mallistossa on High End tuotteiden lisäksi myös Matti Meikäläisen kukkarolle sopivia tuotteita. High End tuotteiden myynnillä ei elä yksikään autohifikauppias tai maahantuoja koska sen hintaluokan tuotteita ostavien määrä on todella rajallinen. Autohifi kaupankäynti keskittyy pääosin niihin edullisempiin asiallisiin tuotteisiin.
Pasi Kalliojärvi - Powerset Ibiza - Team DLS Finland - Master-5
SM 1 @ Master 5 (2009) - SM 2 @ Best Of Install (2009)
http://www.powerset.fi/audio - http://www.kalliojarvi.net
Pasi Kalliojärvi

ViestiKirjoittaja Kimmo Ala-Keturi » 30.07.2010 18:37

Ja se että yritys ei yritä "myydä tuotteita suuria määriä" on asia mitä itse arvostan ja se mielestäni tekee Braxille osaksi sen high-endin uhkumisen. Ei siitä sen enempää mutta voidaanko Helix laskea "Braxin" huonommaksi sarjaksi?
Kimmo Ala-Keturi

ViestiKirjoittaja Pasi Kalliojärvi » 30.07.2010 19:54

Kimmo Ala-Keturi kirjoitti:Ja se että yritys ei yritä "myydä tuotteita suuria määriä" on asia mitä itse arvostan ja se mielestäni tekee Braxille osaksi sen high-endin uhkumisen.

Se on aina siitä kiinni miltä kantilta asiaa katsoo. Harrastajan kantilta katsottuna tuo menee varmasti noin. Autohifiä myymällä itseni jo yli 14 vuotta elättäneenä katson asiaa alalla työskentelevän kantilta ja arvostan tuotemerkkejä joilta löytyy High End tuotteiden lisäksi myös normikuluttajan kukkarolle sopivia tuotteita. Suurinosa asiakkaista ostaa niitä normihintaisia tuotteita ja vain harvalla on varaa High End tuotteisiin.
Kimmo Ala-Keturi kirjoitti:Ei siitä sen enempää mutta voidaanko Helix laskea "Braxin" huonommaksi sarjaksi?

Periaatteessa kyllä. Audiotec Fischer on vaan brändännyt kaksi eri tuotemerkkiä eri mallisarjojen sijaan. Heidän High End -mallistonsa on Brax -tuotemerkki ja normikuluttajan kukkarolle sopivat tuotteet löytyvät Helix -tuotemerkin valikoimasta. Toimiva ratkaisu tuokin.
Pasi Kalliojärvi

ViestiKirjoittaja Sami Kylmäluoma » 30.07.2010 20:01

Kimmo Ala-Keturi kirjoitti:Ja se että yritys ei yritä "myydä tuotteita suuria määriä" on asia mitä itse arvostan ja se mielestäni tekee Braxille osaksi sen high-endin uhkumisen.

Juurikin tuossa on yksi syy minkä takia tykkään enemmän Brax:ista ku siitä toisesta merkistä. Sitä toista merkkiä voi ostaa jokainen mutta Braxia ei välttämättä jokaisella olekkaan varaa, ja sen takia pidän Brax:ia enemmän high end:inä. Tosin nämä kaikki on makuasioita ja niistähän ei voi muutaku kiistellä =) kaikillahan on oma makunsa, joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä vai miten se menikään.
Sami Kylmäluoma

ViestiKirjoittaja Kimmo Ala-Keturi » 30.07.2010 20:52

Sami Kylmäluoma kirjoitti:

Juurikin tuossa on yksi syy minkä takia tykkään enemmän Brax:ista ku siitä toisesta merkistä. Sitä toista merkkiä voi ostaa jokainen mutta Braxia ei välttämättä jokaisella olekkaan varaa, ja sen takia pidän Brax:ia enemmän high end:inä. Tosin nämä kaikki on makuasioita ja niistähän ei voi muutaku kiistellä =) kaikillahan on oma makunsa, joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä vai miten se menikään.

Niin tykkää ja jotkut jopa molemmista. ;)
Kimmo Ala-Keturi

ViestiKirjoittaja Pasi Kalliojärvi » 30.07.2010 20:59

Kimmo Ala-Keturi kirjoitti:...jotkut jopa molemmista. ;)

Juu kyllä mä tykkään molemmista. ;)
Pasi Kalliojärvi

ViestiKirjoittaja Jani Uuttu » 30.07.2010 21:18

Sen lauluja laulat, jonka leipää syöt ja niin edelleen. Kaupallisuus ja todellinen high end eivät ainakaan omasta mielestäni kuvaa samoja asioita. Se on täysin totta, että kalliit tuotteet eivät Suomessa elätä ja kauppiaan mielestä tuottoisa merkki on hyvä merkki. Harrastajalle se merkin paremmuus muodostuu jostain muusta.
Joillekin hyvän merkki on sama asia kuin messujen kovin db-lukema. Toinen arvostaa hienoa ulkonäköä ja joku muu tykkää pelkästään soundista. Onneksi sitä absoluuttista hyvyyttä ei voi kukaan voi määritellä ja siitä syystä meilläkin valinnan varaa laitteistoissa riittää. Olisi melko tylsää, jos kaikki laitteet olisivat vain yhtä ja samaa. Hmm, olisiko silloin autohifiharrastajiakaan tai kilpailutoimintaakaan...
Jaa, eipäs liittynyt jälkilöylyihin millään tavalla, mutta kunhan tässä naputtelin.
Jani Uuttu
Tuomarit

ViestiKirjoittaja Mikko Laine » 31.07.2010 04:24

Juu ei mullekaa juur ikän tullu mielee et vois ol Utopian tasoset elementit mut ku "halval" sai ni ei voinu vastustaa kiusausta :D Eikä Focalia nyt oo juur kellää kisaajalla ni sitenki sitä on kiva käyttää ja nyt ku vielä hoksasin miten ne saa soimaan ni rakastun siihen koko aja enemmä <3 Ja pesee kyllä mun mielestä Braxin soundissa. Etenki Matrix diskantti ei juur tunnu sopivan mun korvaan... Ja kuinkahan luontevaa tuon tyyppisellä HIFI hign end sarjalla on paukuttaa metallia tuutista ulos KOVAA :D tuntuu toimivan kumman hyvin :lol:
Mikko Laine

ViestiKirjoittaja Kimmo Ala-Keturi » 31.07.2010 09:27

Mikko Laine kirjoitti:Juu ei mullekaa juur ikän tullu mielee et vois ol Utopian tasoset elementit mut ku "halval" sai ni ei voinu vastustaa kiusausta :D Eikä Focalia nyt oo juur kellää kisaajalla ni sitenki sitä on kiva käyttää ja nyt ku vielä hoksasin miten ne saa soimaan ni rakastun siihen koko aja enemmä <3 Ja pesee kyllä mun mielestä Braxin soundissa. Etenki Matrix diskantti ei juur tunnu sopivan mun korvaan... Ja kuinkahan luontevaa tuon tyyppisellä HIFI hign end sarjalla on paukuttaa metallia tuutista ulos KOVAA :D tuntuu toimivan kumman hyvin :lol:

Ei näin. Eikös tässä juuri puhuttu siitä että ei niitä merkkejä panna paremmuus järjestykseen koska se on mahdotonta. Jos ne Focalit on kerran niin hyvät niin miksei se näy sun sijoituksissa. Voisiko mahdollisesti yksi syy siihen miksi niitä ei enää ole käytössä olla se että ko. elementtejä käyttäneet eivät pitäneet niitä tarpeeksi hyvinä?

Jani Uuttu kirjoitti:Sen lauluja laulat, jonka leipää syöt ja niin edelleen. Kaupallisuus ja todellinen high end eivät ainakaan omasta mielestäni kuvaa samoja asioita. Se on täysin totta, että kalliit tuotteet eivät Suomessa elätä ja kauppiaan mielestä tuottoisa merkki on hyvä merkki. Harrastajalle se merkin paremmuus muodostuu jostain muusta.
Joillekin hyvän merkki on sama asia kuin messujen kovin db-lukema. Toinen arvostaa hienoa ulkonäköä ja joku muu tykkää pelkästään soundista. Onneksi sitä absoluuttista hyvyyttä ei voi kukaan voi määritellä ja siitä syystä meilläkin valinnan varaa laitteistoissa riittää. Olisi melko tylsää, jos kaikki laitteet olisivat vain yhtä ja samaa. Hmm, olisiko silloin autohifiharrastajiakaan tai kilpailutoimintaakaan...
Jaa, eipäs liittynyt jälkilöylyihin millään tavalla, mutta kunhan tässä naputtelin.

Juu näin.
Kimmo Ala-Keturi

ViestiKirjoittaja Jarno Lötjönen » 31.07.2010 10:49

Harri Laukkanen kirjoitti:
Pasi Kalliojärvi kirjoitti:
Harri Laukkanen kirjoitti:Ite suunnittelin noihin peilikolmioihin paikkaa Nordicoille ja Gothioille tyyliin Finer, mutta miksi keskareista pitää tehä noin isoja :evil:

Miksi sinne peilikolmioihin pitää tunkea muutakuin ne Nordicat? En mä ainakaan näe muulle tarvetta. ;)

Muilla ei oo tällä kylällä keskareita asennettu peilikolmioon, niin minun pitää päästä leuhkimaan :roll:

Ja kyllä nuo Gothiat ja Nordicat näyttävät sittenki mahtuvan. Eivät päällekkäin, mutta rinnakkain kuitenki ;) Eli eiku MDF:stä vuolemaan kajarisovitteet ja hartsia imppaaman :shock: Ja sitte rueta kyselemään tarjouksia A7:sta...

No itselläni on Nordica sarja ja Gothia 3.. Ne eivät ole peilikolmioon asennettuina eikä se ole vahinko.. (on siis ollut iridiumit ja nobeliumit kaudella 2007 "Finer tyyliin", tais vaan olla Tammisella ensin).. Väitän ettei Ollikaan enää Corollaan samalla tavalla kaiuttimia asentaisi..

Rinnakkain en missään nimessä kaiuttimia asentaisi.. Toiset väittää että toimii se ja hyvin soivia esimerkkejähän on mm. Isopahkala ja kolkka, mutta silti minä väitän ihan pokkana että se on parhaimmillaankin kompromissi.. :twisted: Olen joo testannut sitäkin..

Ja väitän edelleenkin että ne erilliset keskiäänet tarvitaan.. ;)

Noihin merkkien välisiin eroihin en halua sen enempää ottaa kantaa, mutta totean että kyse on ennekaikkea siitä miten ja mihin laitteet asennetaan sekä tietysti miten ne säädetään..

Ja mitä tuohon keskiäänen koko-kysymykseen tulee ettei DLS osaa tehdä pientä keskiääntä, niin ihan oikeasti se gothia keskiäänen koko ei ole vahinko tai virhe.. Ja jos näitä joku harkitsee niin tuollainen puolen litran suljettu kotelo on aika sopiva lähtökohta..
-Jaki-

2009 Luokka: MASTER 7 sijoitukset: EM 2, SM 1, Best Of Sound in Finland 2009
2008 Luokka: ADVANCED 5 sijoitus: SM 2
2007 Luokka: EXPERIENCED 3 sijoitukset: EM 3, SM 1

DLS - ALPINE - FOCAL
Jarno Lötjönen

EdellinenSeuraava

Paluu 10.7 Vaasan Ykkösradio